hallå i naveln!

Det blev en lång nattning ikväll men vi hade ett fint samtal, jag och min lille prins.

Flavio vill pussa bebisen godnatt. Han tar bort nappen och pussar magen. -Mamma, va stooor den är! Bebis stoooor!
Sedan hittar han ett födelsemärke på magen som blir en knapp. När man trycker på knappen kan man prata med bebisen genom min navel. -Hallå, hallå, bababa, lölöllö… hallååå, vi kan inte leka nu, Flavio ska sova.
-Mamma, det är min kompis där inne!

Underbart! Sakta men säkert börjar han skapa sig en relation till det lilla pyret där inne.

I morse när Flavio vaknade ropade han: -Mamma, mamma kom!
Jag hittade honom sittandes på mattan nedanför sin säng.
-titta mamma, titta va lååång! Han pekade på sitt ena ben, sedan det andra. -Va, den är lång!
Sedan slog han ut med armarna. -Titta va lång!
Som om han hade växt extra mycket just under den natten. Innan han gick till sin dagmamma fick jag världens bästa bamsekramar, och visst var armarna längre!

Vi får väl se om han växer lika mycket i natt. Nu sover han i alla fall kramandes sin lastbil.

Leave a Reply

