min otroliga faster Lottie

Min otroliga faster Lottie, hon glömmer aldrig en endaste födelsedag eller inte ens en namnsdag. Fråga mina syskon, syskonbarn, kusiner, kusinbarn. Vi är dessutom många i vår släkt! Faster Lottie har till och med koll på vad vi alla heter i andra och tredje namn!
Jag menar, hon vet inte bara vad vi heter eller när vi fyller år; hon skickar kort! Riktiga kort som kommer med brevbäraren till brevlådan! Ja, ni vet den där lilla lådan där det mest kommer jobbig reklam eller dyra fönsterkuvert i vanliga fall. Men plötsligt händer det! I den lilla lådan ligger det ett färgglatt kuvert, med ditt namn på, ja hela din adress, handskrivet!

Ibland är det bra att ha tre förnamn! En födelsedag om året räcker dock, åren går bra fort ändå. Men att få riktig post, vykort och brev, små hälsningar från när och fjärran, även helt „utan anledning“, det är en vardagslyx som gör mig lycklig!

Så tack för alla födelsekort, faster Lottie och alla ni andra med för den delen! Jag blev väldigt glad!

4 responses to “min otroliga faster Lottie

  1. Håller helt med dig ! Lottie är fantastisk på att komma ihåg alla , inte bara den närmaste släkten! Kram

  2. Hurra för faster Lottie!! Hon borde få hedersmedalj av Posten. Det finns inte många “Lotties” kvar i välden och när de slutar skicka sina kort får Posten lägga ner.

Leave a Reply

