Beskedet

Jag väntar på besked.
Jag väntar på ett brev.
Jag väntar på Beskedet, med stort B och i bestämd form.
De har lovat att jag ska få Beskedet inom 14 dagar.
14 dagar, då hoppades jag ju på 10, eller kanske till och med 7…
Svenskar kommer ju alltid lite före utsatt tid, men tyskar är GENAU PÜNKTLICH.
Idag har det gått nästan 2 veckor, ja, i morgon närmare bestämt…
Varför skicka i sista minuten?
Eller är det försenat?
Eller, hemska tanke, har de glömt bort mig??
Bäst att jag går till brevlådan.
En gång till.

Leave a Reply

