vuxenpoäng

Ikväll ska jag gå på mitt första föräldramöte. Mitt första föräldramöte som förälder. Flavio ska börja på Kindergarten, hos “greken på hörnet”, i höst. Jag känner mig lite nervös. För föräldramötet alltså.

-Vad vuxet att gå på föräldramöte, utbrast jag lite nojjigt vid frukostbordet.
Min man svarade: -Oroa dig inte, du kommer säkert vara en av de äldsta där! Eller sa han till och med – den äldsta…
Det har jag redan förträngt. Han såg att jag blev lite förlägen och skyndade sig snabbt att tillägga:
– Ja, det är ju tur att inte jag kan komma. För att liksom släta över det hela…

Men ett par extra vuxenpoäng tycker jag nog att jag samlar idag ändå.

2 responses to “vuxenpoäng

  1. Malin, vad roligt att du har börjat blogga! Även om det var hundra år sen vi träffades, så är det roligt att få ta del av dina funderingar, och inte minst av din sons! Härlig igenkänning och underhållande läsning. Jag är dålig på att följa bloggar, men jag ska bokmärka den här! Sist jag följde någon aktivt, var min fars blogg när han var au pair i Australien i höstas:). Kram Maria

    • Hej Maria!! ja, det var länge länge länge sedan men alla läger och hajker och sommaren på gotland glömmer jag ändå inte i första taget🙂 Vad roligt det lät med din pappa som au pair i australien, härligt! kram

Leave a Reply

