handskrift och hormoner

På väg till farbror gravid-doktorn i morse tittade jag i brevlådan. Inget brev med Beskedet. Hur länge ska jag vänta? Dock, ett annat brev, ett riktigt brev, ett lila kuvert med handskriven adress. Jag lät det ligga kvar som en liten bonus tills jag kom tillbaka. På så sätt blir man ju glad 2 gånger. Först när man ser brevet och ser fram emot att få läsa det och sedan när man verkligen tar ut det ur brevlådan och sprättar upp kuvertet och läser. Förstår ni vad jag menar? Vardagsnjutning.

Så jag lät brevet ligga kvar och vänta på mig. Gravid-doktorns sköterska tog blodprov och mätte blodtrycket. Allting lågt men i alla fall inte så lågt som förra gången. Det går framåt eller rättare sagt uppåt?

Nöjd över något slags besked gick jag hem och läste mitt brev. Det var vad jag behövde idag. En tanke. Någon som tänkt på mig. Tack gode gud att jag har en så stor släkt och familj! Brevet var från min faster B. Jag blev alldeles rörd och grät när jag läste. Min man trodde förtvivlat att Beskedet hade kommit, nej, bara ett brev från min Zia. -Varför gråter du? -Hormonerna… Han börjar vänja sig tror jag, han skrattar och kramar om mig, magen och alla hormonerna. Ja, de hoppar omkring överallt, så många är de.

Vilken vacker handskrift hon har faster B. Jag måste börja skriva mer för hand. Alldeles för mycket dator… -compjuuuter falig, som min son säger när han vill att vi ska komma och leka med honom. Ja, även för välskrivningen är computer’n en äkta fiende. Kanske blir det en handskriven blogg någon dag🙂. Vad tror ni googles sökmotor säger om det?

4 responses to “handskrift och hormoner

  1. Du skriver så bra min kära systeryster!
    Känns som om jag är där, hemma i Frankfurt med er:)
    Puss å kram

Leave a Reply

