tyngdlagen för gravida

Allt är tyngre och faller således snabbare till marken när man är gravid.
Allt porslin och glas blir skörare och går således lättare i 1000 bitar när man är gravid.
Diskhon är hårdare när man är gravid.
Saker hoppar ut av sig själva ur skåpen när man är gravid.
Det blir för övrigt många fler bitar av allt som går sönder när man är gravid.
Sju års olycka för en sönderslagen spegel gäller inte när man är gravid.
Golvet är mycket långt ner när man är gravid.

Det är vetenskapligt bevisat. Av mig själv och många andra gravida, gång på gång. Fråga vem som helst med bebismage eller redan mamma.

Var Newton medveten om detta undantag i tyngdlagen?

Det är tur att min man är så överseende med sin porslinskrossande hustru, smidig som en elefant i en kristallaffär. Han säger bara: Det gör inget, det blir mindre att bära i nästa flytt, nu har vi äntligen lite plats i skåpet, eller något liknande positivt, medan jag hormongråtandes sörjer att tyngdlagen (ja, den från Newton) har lurat mig, än en gång.

Ja, där rök ännu ett otroligt skört IKEA-glas. I den extremt hårda diskhon. Och jag är gravid. Alltså stämmer teorin.
V.S.B.

Malins teori om gravidgravitation. Låter pampigt!  Ja, en gång i tiden ville jag ju bli fysiker…

Har jag chans att få nobelpriset nu?

5 responses to “tyngdlagen för gravida

  1. Pingback: kulturkrockar och kuriosa « mitt liv i frankfurt·

  2. Pingback: gravidgravitation för män | mitt liv i frankfurt·

Leave a Reply

