köksbil utan motor

Även om jag för bara några dagar sedan bloggat om min sons köksbilar så fick jag lite av en aha-upplevelse i kväll i köket när han sa:
-Mamma, kom hit med bilen!

Jag stod vid diskbänken och såg ingen köksbil någonstans som skulle kunna intressera honom.
-Saft, saft, apelsin! fortsätter min otålige 2-åring och pekar.

En bil behöver visst inte ens ha en motor här hos oss, den kan gå på muskelkraft. Ja, det är ju solklart.
Det var förstås apelsinbilen han ville ha.

Leave a Reply

