Beskedet till frukost

Idag är en bra dag!

Först vaknade vi alla utvilade. Sedan frukost alla 3 tillsammans, samtidigt. Det låter kanske normalt för er men här är det ofta någon som är och grejar med något annat, leker med en traktor, försöker övertyga mascaran om att göra underverk eller skickar ett viktigt e-mail. I morse satt vi där runt bordet alla tre! Då hände det! Telefonen ringde… Vem ringer så här tidigt? Är Claudia (dagmamma) sjuk? På mobilen, min mobil… Det var Beskedet som ringde! Jag som trodde att det skulle komma med posten. Ja, det var alltså inte beskedet självt utan farbror gravid-doktorn som ringde. Han lät så där hurtigt käck som alltid. Han är skotte och har en förmåga att vara positiv jämt, både glada och jobbiga besked låter bra när han uttalar dem. Men den här gången bestämde jag mig för att få höra något positivt. Allt är „in Ordnung“, alla kromosomer på plats, inga avvikelser eller konstigheter. Vill Frau Nardi veta vilket kön barnet har? OM hon vill!!! JAAA! Nyfiken, nyfiken, nyfiken. Det spelar ju ingen roll. Verkligen. Barnet är friskt, det är ju det beskedet som jag väntat på, resten är bonus. Men nu vet jag!

Fortsättning följer, när jag har pratat med min mamma, ok?

One response to “Beskedet till frukost

  1. Pingback: att slippa punktera gravidmagen | mitt liv i frankfurt·

Leave a Reply

