Törnrosa – hur gick det sedan?

Det kom ingen prins förbi. Eller så gav han upp när han såg törnroshäcken… eller rättare sagt “Blåregnet”. Den har inga taggar men är nog så snårig.
Under helgen klippte således jag och lillprinsen Flavio ner lite av den kämpahöga växtligheten på balkongen. Jag med min rosa lady-sekatör och han med sin rosa pappers-sax från faber-castell (ingen produktplacering, jag lovar). Han är jätteduktig med saxen men ville hemskt gärna ha sekatören… Han såg att den var lite effektivare liksom. Men som tur var nöjde han sig till slut med barnsaxen. Och ja, han har alla fingrar kvar. I morse rensade jag dessutom köksfönstret. Nu kan man se ut på bakgården! Nu kan jag spionera på grannarna igen. Vem har besök, vem har fått post, vem tar vem. Min egen lilla såpa utanför fönstret så jag inte känner mig ensam med såpan vid diskbänken.

Ja, jag jobbar alldeles för lite nu, det märks va? Den här veckan har jag en enda repetition, en enda!! Och vet ni hur lång den är? Gissa… 30 minuter. Ja, jag skäms. Men jag lovar att vara där i tid och dessutom stanna och vara social och dricka kaffe med alla kollegor efteråt. Ok?

2 responses to “Törnrosa – hur gick det sedan?

  1. Ingen fara … blå regnet kommer att växa ifatt Dig! Du får ta en bild av det nu när det blommar – en av mina favorit träd … trots dess otyg att växa för stor, har inga problem – bor på 3;dje våninngen och vi har inget blåregn, tyvärr – på gården.

  2. Pingback: Törnrosa i köksfönstret 2 | frankfurtmalin·

Leave a Reply

