Bloggupy Frankfurt

Idag borde jag ha en vanlig dag på jobbet. Sjunga upp, ta T-banan till jobbet. Sjunga en stund. Åka hem. Laga lunch. Hämta Flavio och så vidare… MEN…

Occupy Frankfurt har fått förstärkning och Blockupy har tagit över stan. De har stängt tunnelbanestationen på Willy-Brandt-Platz där operan ligger. Repetitioner och föreställningar ska löpa som vanligt dock, medan demonstrationerna pågår. Var ute i god tid och glöm inte id-kortet var uppmaningen från arbetsgivaren.

Hela centraleuropas poliskår står utanför mitt jobb. Ja, måste jag tillägga att vi är granne med den europeiska centralbanken. Och jag måste till jobbet idag. Jag vill gärna sjunga med mina kollegor, men jag oroar mig ärligt talat för hur jag ska komma fram. Wish me luck!

Fortsättning följer i min alldeles personliga: Bloggupy Frankfurt.

Leave a Reply

