drömmar om vikt eller terapi för liten våg

Malin drömmer sig bort…

Vågen står på 5 kg plus idag. Jag är nästan halvvägs i graviditeten. Då kommer jag bara gå upp runt 10 kg den här gången tills lady-baby är färdigbakad. Skönt! Enkel matematik.

Verkligheten kommer ikapp…

Jag är bara i början av vecka 18 av 40, hela veckor! Det är alltså 22 veckor kvar tills beräknad förlossning. Flavio ville ju inte komma ut när han var i magen, kanske är hotell mamma fortfarande ett bra ställe? Tänk om lady-baby också bestämmer sig för att stanna… Ja då kan det vara 24 veckor kvar. Halvvägs? Pyttsan heller…
I början av graviditeten går man upp lite, eller inte alls, eller förlorar till och med i vikt. Det sägs att det kan vara så, har aldrig hänt mig dock! På slutet av graviditeten kommer spurten, babyn lägger på sig hull, kroppen samlar vatten och magen växer med små knak. Ja, man kan faktiskt höra hur en gravidmage växer den sista månaden. När du lägger örat tätt intill, men akta dig så du inte får en blåtira!

I min första graviditet gick jag upp 25 kilo. Jo, det är sant. Jag har fotobevis. Den stackars vågen har gått i terapi och fungerar som vanligt igen. Låt oss säga så här. Jag gick upp nästan 50 % av min normalvikt. Ja, jag det var en överdrift, mer exakt 44,6% för alla matematiker.

Jag skulle vilja undvika det den här gången… Men magen är stor, min man lagar väldigt god mat och vågen orolig att gå samma öde till mötes som förra gången. Jag känner mig som en flodhäst. En gravid flodhäst.

Ok, här kommer „beviset“ från 2009. Tro nu inte att jag ser ut så här NU. Det vore ju lite väääl för femte månaden. Jag överdriver gärna men det finns gränser!

När jag ser det här fotot känner jag mig genast ganska smal, ja, slank faktiskt…

Leave a Reply

