sallad till himmelsfärden

Jag kör inte med recept egentligen. Jo, när jag bakar men absolut inte för att göra en sallad. Om sanningen ska fram ändrar jag alltid på recepten även när jag bakar, men jag tittar i alla fall hur jag borde ha gjort.
Så idag skriver jag bara en lista på vad jag blandade i min sallad så kanske någon får en liten idé till att prova något nytt. Vem vet. Det är absolut inget recept, bara så ni vet…

färsk babyspenat

kokt ägg

avokado, så där underbart mogen att den nästan gör en kräm

grekisk minipasta, jättesöt som såg ut som stora platta riskorn

körsbärstomater från Sicilien

soltorkade tomater

kronärtskockor, inlagda i olja

pinjenötter

solrosfrön

russin

kapris

kidneybönor, på burk, skölj bort slemmet

Condimenti (typ dressing): olivolja, citron, salt och peppar

blev du sugen på sallad?
Var glad om du bor i Sverige och att Ica har öppet även på en dag som denna. Här är allt stängt. Så vi Frankfurtbor få sukta tills i morgon.

Ha en glad himmelsfärd!

Leave a Reply

