äntligen premiär!

Jag var på premiären av Rake’s Progress på frankfurtoperan  igår kväll. Den där första föreställningen blir nästan alltid en särskild kväll. Lite mer nerver hos sångarna och stor förväntan hos den uppklädda, parfymdoftande premiärpubliken. Den där känslan av ”äntligen!” som infinner sig efter en lång repetitionsperiod. Jag har dessutom varit med och repat hela produktionen musikaliskt. Jag hade till och med kostymprovning och skulle egentligen varit på scen igår om det inte vore för lady-baby. Men jag var där ändå, på den andra sidan, i publiken, även jag med premiär-nerver och full av förväntan. Jag njöt och lady-baby sparkade flitigt! Det var färgglatt och sprakande, fantasifullt och emotionellt på samma gång.  Sångarna var fantastiska! Nästan alla från operans egen ensemble, Hut ab!
Föreställningen rekommenderas varmt om du råkar ha vägarna förbi!

Info om besättning och foton från produktionen hittar du på Oper Frankfurt‘s hemsida.

Leave a Reply

