enkel sommar-pasta

Här är det varmt idag, väldigt varmt och soligt. Sån’t där väder som alla svenskar drömmer om till midsommar men som sällan slår in. Lady-baby och jag var hungriga trots värmen. Så till lunch gjorde jag en somrig enkel pasta. Så här:

Jag väger alltid min pasta (och ris med för den delen). Larvigt? Nä, jag vet ju hur mycket jag äter och då blir det ju aldrig några släng-rester. Ekologiskt skulle jag kalla det.


Jag skar bitar av några soltorkade tomater som legat i blöt, en mozzarella, rostade solros- och pumpafrön med pinjenötter (i en upphettad kastrull, snabbt, utan varken olja eller smör).

Lite olivolja och riven parmesan på det.

Blanda allt och njut.

Leave a Reply

