vågkomplotten och lady-baby’s första foto

Vägrar väga mig igen och bojkottar min badrumsvåg. Vi är ovänner sedan igår morse då jag tycker att den visade minst 1 kg för mycket. Vågen däremot vägrade erkänna felaktigheten och höll fast vid 1-kg-för-mycket-vikten. Idag var jag hos farbror gravid-doktorn på kontroll. Deras våg var det också fel på. Alla vågar i Frankfurt verkar ha startat en komplott emot mig.

I övrigt gick kontrollen idag bra. Järnvärdet hade gått upp men blodtrycket går nedåt. Jag ska dricka mer vatten för att höja blodtrycket sa sköterskan. Vatten som medicin? Toppen, väldigt naturligt. Jag lyder förstås, det är inte så svårt i den här hettan. Sedan var det dags för ultraljudet, fotoshooting-time. Lady-baby var totalt vild därinne och svår att få med på bild men farbror doktorn tog ett foto av henne i 3D. Hur onödigt som helst… Här under kan ni se resulatet. Jag har tagit ett kort av utskriften, kvaliteten är därefter… Se så söt hon är vår lilla Lady. Hon har sin mors näsa och sin fars lockar, eeh… Hon borde vara runt 20 cm lång nu och får vackert vänta där inne i magen 5 månader till.

Tills dess ska jag försöka tämja vågen, annars åker den ut.

 

 

 

6 responses to “vågkomplotten och lady-baby’s första foto

  1. Jösses, vännen – slappna av! Om ett ynka kilo känns som ett stort problem så tycker jag att du nog borde försöka sluta väga dig överhuvudtaget. Du kommer ju ändå inte i dina vanliga kläder på rätt länge, oavsett expansionens omfattning…🙂

    Jag vägde nog åtminstone 90 kg på sluttampen med tvåan, men kollade bara vikten hos barnmorskan, eftersom jag inte äger en våg. Och läkarvetenskapen hade inga synpunkter, så jag tog det med ro.

    Ta hand om dig, viktigast är att du och bebisen mår bra!

    Kram från snusförnuftiga tänt Sara

    • hallåj snusförnuftiga Sara! Jag tramsade bara. Det är inte så allvarligt menat🙂 Jag tycker dessutom att det är roligt att klä mig så att magen syns ordentligt. Jag gick upp 25 kg förra gången, ska försöka att inte slå det rekordet den här gången, mest för att det gjorde så ont i knäna. Snusförnuftig är ett roligt ord, förresten!

      • Visst är det!

        Jag hoppades att du inte var helt allvarlig, men har träffat så många sorgligt viktnojiga mammor genom åren, så helt säker var jag inte.

        Visst är det jobbigt att vara så tung (min gräsliga foglossning blev knappast bättre av det), men det går ju över.

        Coolt, snart är du också tvåbarnsmorsa! Vem hade anat det under Figaro-våren…?

  2. i Italien sätter de gravida kvinnor på diet om de ligger ett hekto över “normen”… Tur att jag inte är gravid där🙂
    Hahaha, många barn har fötts sedan Figaros bröllop😉

Leave a Reply

