det där med blöjor och grodor

När jag säger att jag använder tygblöjor till Flavio så tycker de flesta att jag är lite galen eller helt skogstokig. Vilket för övrigt kan vara en del av sanningen… Ja, lika bra erkänna på en gång. Vi har inte varit 100% konsekventa. Under utlandsresor har vi oftast använt pappersblöjor och hos dagmamman likaså. Nu har han pappersblöja på morgonen när han ska iväg till dagmamman men här hemma har han tygblöja eller numer allt oftare byggare Bob kalsonger. Det är både ekonomiskt och ekologiskt. Dessutom luktar de inte så illa som pappersblöjorna och man slipper leta blöjpåsar och springa till soptunnan hela tiden. Andra plus är att vi redan har hela blöjuppsättningen nu när lady-baby kommer. Och glömde jag säga att de är väldigt fina!

Nu är det dags för pott-träning. Eller att gå på grodan, som det heter här hemma hos oss.

One response to “det där med blöjor och grodor

  1. Pingback: återvinning, ekologiskt och second hand | mitt liv i frankfurt·

Leave a Reply

