sugrör och kameler

I veckan var Flavio hos tandläkaren för första gången i sitt liv. Han var väldigt förväntansfull att få visa upp sina troll. I väntrummet fanns det leksaker, så besöket började väldigt bra. Väl inne hos Fru tandläkerskan fick han sitta i mitt knä på den roliga stolen. Lady-baby blev lite klämd när stolen började åka… Flavio gapade snällt och Fru tandläkerskan räknade och berömde hans fina vita mjölktänder. Sedan fick han välja ett litet djur ur en stor burk. Han valde en liten kamel som han sedan sov med hela natten.

Dagen efter när jag frågade honom om han tyckte det var roligt att gå till tandläkaren ville han gärna gå dit igen. Mest för de små djuren i den stora burken tror jag. Han tyckte bara att det var konstigt att tandläkaren inte hade någon tandborste. Hur ska man då få bort trollen?

Nu har jag hela morgonen haft en liten tandläkare här hemma som säger: -Mach mal auf mamma, aaaah… Jag gapar snällt och blir undersökt med två sugrör. Flavio räknar mina tänder, jag tror jag hade fem. Man får ju vara glad för det lilla… Sedan kommer sugrören så där obehagligt långt ner i halsen att man får känslan att vara hos tandläkaren, på riktigt…

Leave a Reply

