gravid pensionär?

Nu när jag jobbar så ovanligt lite på operan har jag helt plötsligt jättemycket att göra. Det är lite som man hört från nypensionerade… Igår var vi på grill-fest och i förmiddags var vi inbjudna till frukost hos andra vänner. Här är pingstmåndagen fortfarande en röd dag. Dessutom jobbar jag som en liten toka på ett barock partitur som måste in i datorn och bearbetas. Det ska bli klart innan jag åker på semester har jag tänkt. Jag försöker sköta markservicen så gott jag kan här hemma då min man repar från kl 11 till 22 (!) varje dag den här veckan. Leker förstås en hel del med Flavio och vi går till parken varje dag och leker eller badar i fontänen när det är hett. I eftermiddag ska vi hem till en kollega och leka med hennes söner. Det är liksom fullt program, hela tiden… dessutom har jag en miljard av saker som står på min att-göra-lista som jag tänkt att jag ska hinna göra nu när jag jobbar så lite…

Och dessutom, dessutom är jag ju inte riktigt lika snabb i svängarna nu med lady-baby i magen…

Vår “extra-trädgård” med fontän, svalkande i hettan.

4 responses to “gravid pensionär?

  1. Det låter som om du ändå skulle ta det lite lugnt ibland. Vi “riktiga” pensionärer tar oss en liten tupplur då och då..

    • nä, det där med tupplur är inget för mig. Det måste ju ändå förbli någon skillnad mellan en pensionär och en överaktiv gravid småbarnsmamma… Men fråga mig igen om några månader…

Leave a Reply

