hormon drömmar

Jag drömmer inte i vanliga fall. Ok, jag kommer i alla fall inte ihåg mina drömmar… Men när jag är gravid, även förra omgången, så drömmer jag jättemycket och jättekonstiga drömmar. Och drömmarna fastnar som bilder. Fråga mig inte vilket språk jag drömmer på, för det vet jag inte.

En natt drömde jag att jag att jag hade blivit gravid igen och denna gång med tvillingar. Fast jag var ju redan gravid innan så det växte två magar parallellt, en med lady-baby och en med tvillingarna… En annan natt, när det var väldigt hett här i Frankfurt, drömde jag att jag gjorde snöänglar medan mina föräldrar och svärföräldrar åkte slalom runt mig. Det märkliga var väl att det såg så självklart ut för mina svärföräldrar där på skidorna fast de i verkliga livet aldrig har stått på ett par skidor. I en annan dröm skulle jag besöka Stockholmsoperan. En kompis hade fixat biljetter fastän det egentligen var slutsålt. Jag hade en biljett på själva scenen och satt med en annan grupp där vid ett bord. Plötsligt var jag dock en del av sångarskaran och var tvungen att agera och flytta mig från min plats. Jag hade vanliga kläder och stor mage och de andra scenkostym… Den drömmen kanske var mer en yrkesskada…

Sedan drömde jag att jag skulle duscha men inte kunde komma in i duschen för att golvet var helt täckt av leksaker…
Nä, det var ju förresten ingen dröm, det är ju precis så som det är hemma hos oss…

Leave a Reply

