why am I only writing in Swedish??

Many of my non Swedish speaking friends keep asking me what I’m writing about. When will you start writing in a understandable language?? But I’ve decided to go on writing in Swedish, it’s my mother tongue, that’s why. I know what you think… and ok, honestly, who needs to know Swedish?

Ok, here’s the short version… I’m a Swedish opera singer, living in Frankfurt. I’m a pregnant mother with passion for languages, orchids, baking bread and web design. I’m writing about life in general and;
-Differences in European cultures – in the point of view of a Swedish woman married to an Italian man living in Germany.
-My son, Flavio, and how he is growing up with 3 languages.
-My pregnancy and what the hormones are combining.
-Some cooking and opera…

If you want to read what I wrote in Swedish, you could always use Google translator. Good luck! But then I’m absolutely not responsible any more for what I’ve written, or I mean, what you read. Maybe it becomes more interesting than in Swedish, who knows?
Let me know😉

11 responses to “why am I only writing in Swedish??

  1. Write in both ….. I’m Swedish and have decided to write in Swenglish *smile What ever your feel for – and if you want to be smarter do every post in both like the in-flight magazines do.

    • Good idea! Jag har bara bloggat i en månad men om jag får massor av förfrågningar😉 så kommer jag att börja med in-flight-blogging-style

      • Ja, bara gör en avdelning mellan de två språken – med Google skall det vara ganska lätt, man får dock hålla ett öga på dem. Lycka till.

      • Allt skall ta sin tid att mogna. Trevligt att skriva på svenska … ett tag sedan. Har fått kontakter från hela världen, som tur är skriver de inte varje dag.

      • är just inne och kikar i din blogg!! Jag har bara bloggat i tre veckor så jag skriver fortfarande alldeles för mycket och för ofta. Ska bli bättring på det😉

      • Skriver mycket också – kommit på att det är ingen ide att skriva på söndag .. ingen bryr sig. Så det blir en blogg fri dag, underbart. Skriver jag längre och måste söka information under skrivandet bloggar jag i förväg, kolla a-z challenge – det var ett jobb om något, men kul. Man skall skriva när man känner för det sen hur mycket det blir har ingen betydelse. Bloggat 5 månader och älskar det. Trevliga kontakter varje dag tittar in.

      • bara 5 månader??! Din blogg är ju helt underbar! Du är redan min förebild!! Dessutom slipper jag allt trams om tvättstugan och blöjor…🙂

  2. Det kan nog vara en bra kanal att hålla sitt modersmål mer levande också när bor utomlands. Du skriver mer inlägg på engelska nu också ser jag. Lite senare, när jag har hunnit landa efter ny webbplats (inte officiellt än …), ett skrivprojekt jag arbetar med och min förestående Australienresa – DÅ vore jättekul att intervjua dig i perspektiv att att leva med trespråkigt familjeliv. Vi håller ju kontakt via bloggarna våra🙂

    Kram Rosita

    • det har blivit mer och mer en tvåspråkig blogg nu. Jag gör lite som jag känner för🙂 Dagbok på svenska och mer allmäna inlägg på svenska, engelska och ibland italienska. Inte helt konsekvent.
      Vi kan gärna prata om trespråkighet när du vill!
      Det är spännande nu när Flavios tyska kommer mer och mer.
      Kram Malin

Leave a Reply

