boktips för de små

Flavio älskar böcker! Han läser helst samma bok 50 gånger. Ja, det gör väl nästan alla barn. Här kommer några av hans absoluta favoriter:

Nalle Puh boken har han läst så att sidorna trillar ur. denna bok har tejpats otaliga gånger. Den är extra rolig för att Nalle Puh och hans kompisar gör lite “ovanliga” saker som att spela badminton och dockteater.

Den andra boken fick Flavio i påskägget. Roliga, finurliga historier om Billy. Rolig läsning även för den som berättar god-natt sagan.

Den tredje bilden är en serie av böcker på tyska. Flavio har tre av dem, om flygplatsen, grävskopor och bondgården. Bra för flerspråkiga och tyska barn. Skoj med en massa luckor att öppna.

Den fjärde boken har vi inte börjat läsa tillsammans ännu men jag läste den själv när jag låg till sängs igår förmiddag. Den är i alla fall toppen för blivande syskon-mammor. Den är så fint skriven. Jag grät som ett barn. Nej, jag grät som en hormonstinnad gravid blivande syskon-mamma…

5 responses to “boktips för de små

  1. Har inte fått mail om denna posten heller .. fattar ingenting. Jag följer ju dig som en trogen hund *ler – underbart med barn som älskar böcker, de kommer at få en mycket berikad uppväxt.

    • fr o m nu kommer du säkert att få e-mail, när jag skriver nya inlägg! Ja, böcker är en stor hjälp även för oss föräldrar🙂

      • Det har inte funkat … hitentills .. vi får se vad som händer … klickade “följa igen” – kan det bero på att du befinner dig på den svenska delen av wordpress – får du mail när jag postat ????

  2. Pingback: boktips för de små 2 | mitt liv i frankfurt·

Leave a Reply

