får man blogga om precis vad som helst?

Jag är ny i blogg-världen men börjar inse att det finns en miljard bloggar om precis allt möjligt. Många är väldigt intressanta. Jag följer exempelvis gärna bloggar som handlar om webbdesign och får tips och inspiration till mina egna projekt, exempelvis Codrops. Det finns informativa bloggar som exempelvis http://fopsverige.se/ som handlar om barn med sällsynta diagnoser. Intressant blogg tycker jag, ger perspektiv på tillvaron även för oss med friska barn.

Men det finns även hur-många-som-helst som bloggar om precis INGENTING… Jag började följa en blogg som skrivs av en ensamstående mamma för några dagar sedan. Häromdagen berättade hon hur många blöjor hon har köpt och idag om hur jobbigt det är att gå till tvättstugan…

Eeeeh, exakt hur intressant är det?? Får man blogga om precis vad som helst? Ja, tydligen…

Ja, med detta sagt hoppas jag att ni kära läsare nyper mig i stortån när det börjar bli alldeles för tråkigt…

5 responses to “får man blogga om precis vad som helst?

  1. … detta med blogging är så personligt – tror dock att en del bara bloggar för sig själva, som end dagbok – för man får aldrig något gensvar när man besvarar deras poster. Våra bloggar är ju en förläggning av våran värld .. har någon expert sagt och om ens tillvaro bara består av en baby – blir det nog så. Inte för att det skulle intressera mig.

Leave a Reply

