utan vatten

Idag var vi utan vatten hela förmiddagen. Det har hängt en lapp i trapphuset och det hela var således planerat sedan veckor tillbaka. Vi hade hällt upp vatten i flaskor och fyllt expressobryggarens vattenbehållare till bredden. Jag hade tappat upp lite vatten i badkaret för att använda vid eventuella toabesök. Vi var förberedda.

Ändå stod jag där vid kranen, jag vet inte hur många gånger, eller ville sätta igång diskmaskinen och kom på mig själv i sista stund. Märkligt, inte förrän vattnet är borta märker man hur ofta och till hur mycket vi använder vatten. Flavio ville absolut bada när han såg min vattenreserv i badkaret, vilket naturligtvis inte gick då vattnet var kallt. Sedan ville han vattna blommorna på balkongen… Det var som om vi bara kom på vattenlekar.

Till sist gick vi ut för att undgå vatten-lockelsen… Flavio på sin springcykel, kiwi-puky – ja, den heter så, och jag lätt joggandes efter. Nu är vi hemma igen och här ska duschas, badas, vattnas blommor, diskas, tvättas och göras allt vad vi kan för att ta igen vår vatten-abstinens.

Kanske dags att skänka en slant till de som verkligen behöver vatten.
Här kommer några tips på webbsidor där man skänka vatten till bättre behövande:

Erikshjälpen eller Röda Korset 

Ha en rolig dag!

2 responses to “utan vatten

  1. Ja, detta med all som vi alla tar för evigt är verkligen något som vi borde värna om …. du tycks ha det mesta under kontroll. Jag köper ramlösa och för varje flaska jag köper ger de lika mycket till de som inget har. http://wp.me/p293Pw-1WK Ha en härlig helg.

Leave a Reply

