frankfurtmalin firar en månad!

Jag har bloggat i en månad nu. Tack till er vänner och trogna läsare! Ni har klickat er in till mig 3000 gånger under den här månaden. Tre tusen! Det känns väldigt roligt. Tack, än en gång för all fin respons!

Den här veckan fick jag ett väldigt fint meddelande från min första regissörska:

”Ville bara skriva och säga att jag är riktigt förtjust i din blogg! Du berättar intressant om vardagliga händelser och har ett fint flyt i ditt skrivande och en jättefin behandling av svenska språket! För mig som “språkfascist” är det väldigt viktigt! Jag läser inte varje dag men tittar in då och då. Det verkar som om journalistiken har gått miste om en skicklig skribent…men istället fick ju musikvärlden en fin sångerska!” 

Och från en gammal vän (från ett annat liv), forna fröken Palm:

”Hallå! Har du inte skrivit något idag? Min kvällsläsning uteblir plötsligt. Boken jag läser är så tung så jag har helt övergått till din blogg på kvällarna. Sov gott!”

Det känns roligt att jag får vara en del av flera människors vardagsbestyr. Och ni en del av min Frankfurt-vardag ska ni veta.

Idag är det inte bara frankfurtmalins 1-månadsdag utan det är även pappa Bo som har namnsdag och dessutom Världsmiljödagen.

Det ska firas med en ekologisk bulle. Eller vill du hellre ha en Schwarzwaldtårta pappa?

6 responses to “frankfurtmalin firar en månad!

Leave a Reply

