att slippa punktera gravidmagen

 Snart behövs det inga forstervattenprov mer. Forskare vid Washington University i Seattle, USA, har kommit fram till att det går att få fram samma genetiska information genom att undersöka mammans blod och pappans saliv. Helt ofarligt för alla inblandade. Inte minst för bebisen i magen. Tänk vad de kan!

Läste om detta i Spiegel häromdagen och i DN idag. Vetenskapen går framåt. Kanske får dessa forskare nobelpriset istället för mig. Jag kan leva med det. Tänk vad skönt för alla blivande mammor att slippa punktera bebismagen!

Om mina våndor efter fostervattenprovet kan du läsa om du klickar på länkarna nedan:
resten av Beskedet – nu har jag pratat med mamma
beskedet till frukost

2 responses to “att slippa punktera gravidmagen

  1. Det är ju en fantastisk nyhet – för det har ju alltid varit förenat med viss fara för barnet. Wov … angenäma nyheter för en gångs skull.

  2. ja absolut. Några månader sent för min del. Men det gick ju ändå bra. Glädjer mig för kommande gravida!

Leave a Reply

