fotbollsfeber

Som bekannt har ju fotbolls-EM börjat nu. Jag har inte hört något från det svenska landslaget angående mitt erbjudande som sångpedagog så jag är inte ansvarig ifall våra spelare inte sjunger ikväll. Bara så att ni vet. (Läs mer i inlägget: Fotboll och sång)

Här i Frankfurt är det riktig fotbollsfeber. Flaggor som hänger ut från fönsterna och vimplar på bilarna. Det finns fotbollsbebisbodys och speciella fotbolls-EM kakor att köpa och förstås hattar, peruker, flaggor… När Tyskland vann häromkvällen tutades och skreks det som om det redan var slutspel. Sedan sköt de fyrverkerier som om de redan hade vunnit hela mästerskapet. Där jag bor behöver jag inte ens titta på fotbollen för jag hör ifrån Bergerstraße när det blir mål. Väldigt praktiskt, en riktig folkfest fast jag kan stanna hemma.

Ikväll kanske jag kikar lite grann. Vi får väl se. Dags att ta fram den svenska flaggan och damma av den?

3 responses to “fotbollsfeber

  1. Tror egentligen att det är enbart Sverige som inte direkt visar sin nationella inre – inte ser man några svenska flaggor i fönstren här inte. Ser en och annan i en T-shirt, men inte många. Personalen på CityGross har tennis skjortor som det står “Heja Sverige” på och en svenska flaggan – vilket jag tycker är mysigt, även om jag inte är intresserad. De kanske sponsar det svenska laget – men jag tycker det var mysigt att se. Inget direkt stort företag och det gör det mera blå-gult.

    • här är det fullt med flaggor! Min svenska flagga får hänga kvar ett tag. Har en likadan italiensk om det skulle behövas😉

Leave a Reply

