frukost, frankfurtpirater och fotbollsfeber (EN)

  – breakfast, frankfurt pirates and football fever – for English version scroll below the photos!  

frukost, frankfurtpirater och fotbollsfeber

Vi ville äta brunch ute idag men vårt favoritställe Savannah var fullt. Så vi gick en liten promenad och landade på ett vanligt Bäckerei istället, Kamps. Jag glömde att nämna häromdagen att det inte bara är cigaretter, tugummi och cykelslangar som man kan köpa i Frankfurt på söndagar. Nej, man kan köpa bröd också. Alla bagerier, och det finns många, är öppna på förmiddagen.

Ikväll spelar tyskland match. Själv ska jag gå på opera. Hoppas att det kommer att vara utsålt trots matchen. Det är inte lätt att konkurrera med fotbolls-EM. Flavio ska vara hemma med sin dagmamma som kommer och är babysitter. Han gillar henne och det känns tryggt med någon som vi alla känner så väl.

Tog lite bilder när vi var ute. Någon verkar ha tröttnat på fotbolls-EMoch alla flaggor och har satt upp sin egen piratflagga på taket. Lite roligt! Bilder på min frukost. Nota bene, den lilla barnhanden och skuggan av gaffeln som inte kan vänta att hugga in i jordgubbarna. Den bilden fick jag ta snabbt… Min capuccino fick jag med kakao på, jag avskyr det men glömde säga till. Här häller de alltid kakao på capuccinon, blä. Sedan såg jag den här lilla trädgårdstomten… Ja, smaken är som baken…

_________________________

Breakfast, frankfurt pirates and football fever

We wanted to go for brunch today, but our favorite place, Savannah, was full. So we went for a walk and landed on a regular German Bäckerei instead, Kamps. I forgot to mention the other day that it is not just cigarettes, chewing gum and bicycle tubes that can be bought in Frankfurt on a Sunday. No, you can buy bread, too. All bakeries, and there are many, are open in the Sunday morning.

Tonight Germany is playing football. I’m going to the opera. It is not easy to compete with the European Football Championship but I hope that the performance of “Orfeo ed Euridice” will be sold out anyhow.

I took some pictures when we were out;
-Someone seems to be tired of football and have set up their own pirate flag on the roof. Funny, isn’t it!
-Some pictures of my Sunday breakfast. Nota bene, the little hand and the shadow of the fork that cannot wait to grab the strawberries. This picture I had to do very quickly …
-My cappuccino, I got cocoa powder on the top. The Germans always puts cocoa on the capuccino, bleah.
 -Then I saw this little garden gnome with the football… Well, the taste is quite personal…

2 responses to “frukost, frankfurtpirater och fotbollsfeber (EN)

  1. Kul bilder …. mycket kul, vad spelar det för roll med lite skugga här och där, det skulle jag behöva förresten, inte mycket solbränna hitintills. Idag sol, men det blåser små spik och jag skall gå till campingen och hälsa på vänner längs havet, det blir ett steg fram och två tillbaka. Ha det så trevligt ikväll .. ser fram emot rapporten imorgon.

    • tack viveka! Jag tyckte att skuggan och handen var mest roligt, inget störande. Men ser hur ivrig lilleman var att hugga in i jordgubbarna🙂
      Ha en trevlig söndag och blås inte bort!

Leave a Reply

