muffins och mumsig mamma

I morse vaknade jag tidigt. Kände mig utsövd. Ville gå upp. Listan för dagen är lång och jag vill sätta igång och beta av punkterna och få koll på situationen. Är ledig idag. Skönt. Pojkarna sov sött när jag gick upp.

Satte igång att baka chokladmuffins. Det fick dem att vakna. Själv kunde jag tidigt stryka åtminstone en punkt på dagsordningen.

Flavio har bara några få dagar kvar hos sin dagmamma nu. Idag är sista dagen som alla barnen är samlade eftersom semestertiderna börjar. Så idag blir det en liten avslutning för barnen även om Flavio kommer att vara där ända tills vi åker till Sverige.

Innan Flavio skulle gå bet han mig i axeln.
-Aj, du får inte bitas Flavio.
-Men du är ju så god mamma!
Ja, vad svarar man på det. Bara att bitas tillbaka, eller…

Lillkillen var nöjd när han traskade i väg, hand i hand med pappa och med ryggsäcken full av muffins.

Min man har Einstein-konsert idag, äh… jag menar lunchtimekonsert förstås. Så jag har gott om tid att rå om mig själv och klappa på magen.

One response to “muffins och mumsig mamma

  1. Jag gillar det … med en ryggsäck full of muffins – älskar muffins, kan känna lukten ända hit *ler – Trevligt det där med Einstien konserter – mysigt … tyskarna har egentligen ganska mysiga ideer. Skulle kunna tänka mig en lunch med såväl Beethoven och Mozart, såg filmen om Beethoven igår kväll .. igen. *ler – Tycker Gary Oldman gör är så bra i rollen.

Leave a Reply

