mat och dricka bilen är beredd

Känner mig väldigt gravid nu. Lady-baby gör sig verkligen påmind. Hon sparkar så mycket att det känns och syns (!) från utsidan av magen.

Jag har haft smärtor i brösten sedan några dagar. Det känns som mjölkstockning. Farbror graviddoktorn sa i veckan att det nog var just mjölkstockning… Och nu är mjölken där, i båda brösten dessutom. Känner mig som en kossa mu. Det är ju 4 månader kvar tills bebisen kommer! När jag var gravid med Flavio kom mjölken också tidigt, men inte så här tidigt…

Jag får se det positiva i det hela. Det är ju tryggt att veta att maten är klar när bebisen kommer ut…

3 responses to “mat och dricka bilen är beredd

  1. Du e la go .. som de säger in Göteborg. Tycker också du verkar om du skulle föda om någon månad eller så, men du har säker kolla på grejorna. *ler … alltid bra att ha mjölk hemma, kan du inte frysa ???? Då lättar väl trycket. Har hört eller läst om en kvinna som frös sin modersmjölk för senare användning.

    • jo, det går att frysa. Men om man sätter igång att pumpa nu så ökar produktionen…vill helst hålla det på minsta möjliga, bara slippa att det blir stockning. Det är fortfarande ok. Det rör sig bara om några droppar inga litrar ännu🙂

Leave a Reply

