improviserade miniköttbullar

Som ni vet vid det här laget så håller jag mig sällan till recept. Det blir alltid lite improviserat när jag är i köket. Dels för att jag inte vill slänga mat och alltid försöker använda alla ingredienser som redan finns hemma och dels för att det alltid saknas något som står i receptet och som jag då hoppar över eller ersätter med något annat.

Här kommer en variant av Flavios och mina miniköttbullar. Vi blandade en smet av köttfärs, riven ost, ägg, mjölk, lite kryddor. Ibland har vi kokt potatis eller grönsaker i också. Sedan panerade vi bullarna i stöbröd. Det var Flavios jobb. Först formade han köttbullarna och sedan rullade han dem i ströbrödet. Lägg märke till att han har sin leksakstelefon nära till hands i fall någon skulle ringa…

Flavio älskar miniköttbullar i alla varianter. De går hem varma eller kalla i alla lägen. I morse åt han köttbullar till frukost…
Miniköttbullar hemma hos oss är helt klart ett säkert kort!

2 responses to “improviserade miniköttbullar

  1. Mums … mums – köttbullar är tillåtna att leka med. Vad jämna och fina dom är *ler Du har en bra kökshjälp ser jag. Älskar kalla köttbullar det kan jag äta som godis.

Leave a Reply

