boktips för de små 3

Idag fick jag ett så fint brev! Det var ett paket med böcker, foton och personligt brev i. Som ett Kinderägg liksom, tre överraskningar i ett. Tänk vad glad man blir när det dimper ner ett paket i brevlådan, när någon har tänk på en! Det var från min gamla vän och kollega forna fröken Palm. Tack snälla! Hon skickade två böcker till Flavio som varit favoriter hemma hos hennes barn när de var i den åldern. De är skrivna av Lena Arro och tecknade av Catarina Kruusval. Det ska bli roligt med lite nya berättelser!

De andra två böckerna, Knacka på och Mollys brandbil, är några av Flavios favoriter som jag personligen har tröttnat på för länge, länge sedan men som han fortfarande gärna hör 10 gånger på raken när det är dags för nattning. Jag har försökt att få honom att gå med på att lägga undan dem och läsa dem för bebisen när hon kommer. Men nejdå, det går han intepå. De ska minsann läsas ända tills mamma somnat…  Jag tror jag ska gömma dem innan vi åker iväg på semester. Kanske har han glömt dem då tills vi kommer tillbaka.

3 responses to “boktips för de små 3

  1. Vad gulligt … visst är det underbart med omtänksamma människor. Barnböcker kan det heller inte bli för många av, antar jag .. *ler

  2. Pingback: Boktips för de små 4 | frankfurtmalin·

Leave a Reply

