Sockersöt eller sockersjuk?



Trettonde fredag. Regn, grått. Väderleksrapporten lovar en blöt dag utan solchanser. Sitter i väntrummet hos farbror graviddoktorn. Har blivit vägd och gjort de vanliga testen. Järnet var bra och blodtrycket ok, lite högre än tidigare vilket bara är bra. Ligger på 10 kg plus nu. Det finns kvinnor som inte går upp mer än så på hela graviditeten. Jag har 3 månader kvar och det är ju nu som lady-baby börjar lägga på sig… Idag gör jag ett sockertest för att se om jag har graviditetsdiabetes. Har just druckit ett stort glas med något som smakade druvjuice. Nu ska jag vänta en timme och sedan ge ett blodprov igen.

Efter det är det dags för en normal babykontroll med ultraljud. Bebis sparkar och bumpar åt alla håll när hon är vaken. Flavio la händerna på min mage och läxade upp lillasyster i morse: man får inte sparkas. Sedan fick jag lägga händerna på hans lilla mage för att känna på bebisen där inne.

Inga konstigheter. Jag fick beskedet direkt vilket var skönt. Det är alltid tråkigt att behöva vänta. Alles in ordning, som vanligt. Bra! Då blir det säkert en sockersöt liten tjej! Det ska jag fira med en kanelbulle!

5 responses to “Sockersöt eller sockersjuk?

    • alldeles säkert en bestämd liten tös. det ska bli roligt att se hennes ansikte, kan inte föreställa mig hur hon kommer att se ut

      • Malin, hon kommer att vara hur söt och oemotståndlig som helst, kommer att rulla pappa runt sitt finger.

Leave a Reply

