I väntans tider


Ja, nu menar jag inte väntan på lady-baby utan på att komma iväg från Frankfurt. På måndag bär det av mot Italien. Idag har vi haft en riktig städdag här hemma. I morgon ska vi gå på zoo och se när de matar djuren. På måndag blir det tvätt och packdag och på kvällen bär det äntligen av.

Frankfurt känns tomt nu. Dels för att många är på semester. Operan har sommaruppehåll så alla mina kollegor är spridda över jordklotet. Dessutom har två familjer, med barn i Flavios ålder, som vi umgåtts mycket med flyttat härifrån. Det känns trist.

Jag var vaken tre timmar i natt. Kunde inte sova. Det brukar inte vara så. Jag sover oftast som en stock men i natt hade jag så mycket att tänka på att jag blev klarvaken och gick upp och satte mig i köket. Därför är jag extra trött i kväll och min plan är att få i säng sonen och mig samtidigt. Vi får se vad han säger om det… God natt!

3 responses to “I väntans tider

Leave a Reply

