Hemma i Italien







Tänk vad mycket lättare det är att resa hela familjen tillsammans. Resan gick riktigt bra och det var otroligt skönt att komma “hem” igen. Ja, det är hemma här också. Vi har vår egen lägenhet ovanpå mina svärföräldrars villa. Granne med svåger och svägerska. Praktiskt, nära varandra, barnvakt när man vill, stor trädgård tillsammans men ändå har varje familj sitt privatliv. Vi skulle kunna bo här. Lägenheten är större än den vi har i Frankfurt och står alltid tom. Ett litet “aber” bara, våra jobb är i Frankfurt. Arbetsmarknaden i Italien är klurig.

Det är perfekt att semestra i Italien. God mat, hjälpsamma människor, vackra platser och ett oändligt kulturarv. Italienarna bygger som om de vore odödliga och äter som om de skulle dö i morgon. Ett talesätt som stämmer bra.

Någon dag kanske vi flyttar dit. Här saknas varken hav, sol eller milda vintrar… Vem vet. När allt kommer omkring har jag aldrig bott i Italien.

Några foton med smakprov på trädgårdens skatter. Solmogna aprikoser och fikon som jag hoppas blir färdiga innan vi åker hem. Jag älskar dessa frukter och direkt från trädet smakar det förstås extra gott!

Flavio var jätteduktig under flygresan. Han får väl snart guldkort hos Lufthansa.

One response to “Hemma i Italien

  1. Aprikoser och fikon är en av mina favorit frukter … nu är jag ordentligt avundsjuk. Förstår att du hellre skulle vilja bo i Italien, vem skulle inte vilja göra det. *ler

Leave a Reply

