Besök av villa medicea och värmeslag





Våra tyska vänner från Berlin kom förbi oss och stannade över natten. Det var en väldigt varm dag och efter att ha ätit en helt normal italiensk familjelunch, ni vet när man inte kan sluta äta fastän man egentligen är proppmätt och det aldrig upphör att komma in nya rätter på bordet som man bara måste smaka, beslöt vi oss för att gå till “villan”. Poggio a Caiano är berömt för denna magnifika villa. I Sverige hade man säkerligen kallat det ett slott. Villa Medicea är omnämd i många konstböcker världen över. Mer om detta finns på Wikipedia, dock på italienska.

Flavio hade lekt och badat hela dagen och fått sin beskärda del av solen. Själv hade jag värmeslag men som tur är går temperaturen ner här på natten så det är riktigt skönt att sitta i trädgården på kvällarna.

3 responses to “Besök av villa medicea och värmeslag

  1. Är som jag alltid har sagt om italiensk mat … enda nackdelen är att man blir hungrig efter 3 dagar igen. *ler Malin, ta det lugnt under den italienska solen.

    • Det är verkligen sant, men jag börjar lära mig att behärska mig🙂 jag håller mig under parasoller eller helst under ett skuggande träd. Direktsol är inget för mig och lady-baby

Leave a Reply

