Fantasifulla sallader

Vi har ätit gott här under våra nio fantastiska dagar i Basilicata. Färsk frukt och grönsaker i massor. Här under solen smakar tomaterna helt enkelt bättre. Persikorna från regionen går inte att jämföra med dem jag ätit i Nordeuropa, skördade omogna, fraktade och förvarade i kylrum… De är kanske inte så perfekta och jämnstora men smakar himmelskt.

Jag kommer att sakna alla fantasifulla sallader som jag har ätit här. Jag bara älskar de somriga blandningarna baserade på ris, farro, couscous och olika slags bönor. Idag åt jag en med tonfisk och elefantbönor, ni vet de där stora vita bönorna, och en annan med farro, selleri, crabfish och musslor.

Jag har förstås inga recept men låter mig inspireras och hoppas att jag lyckas efterapa något när jag väl måste börja laga mat själv igen





bara några smakprov av allt gott som fanns på buffén.

One response to “Fantasifulla sallader

Leave a Reply

