Bröllopsfest i Poggio

Trevligt, genuint, gott och välbehövligt! Fest! Min mans kusin, bara tre år äldre än honom, firar 25-årig bröllopsdag! Själva har vi varit gifta i snart fyra… Inte bara det att vi började lite sent, tilläggas ska att de gifte sig väldigt unga. Kusinen var “intressant”. Ja, det är så de nämner gravida kvinnor. Jag är alltså intressant nu, bara så att ni vet.

Tillbaka i kyrkan, där vi också gifte oss kyrkligt samt döpte Flavio, kände jag mig nästan som en invånare. Annars är jag mest den blonda svenskan, den ingifta operasångerskan… Lite utböling men på ett positivt sätt, annorlunda men accepterad.

Egentligen var det som ett riktigt bröllop. Först i kyrkan och sedan bröllopsfest på ett hotell här i Poggio. I kyrkan förnyade de sina löften en del som jag nästan missade helt och hållet då Flavio inte ville stanna inne i den varma kyrkan utan hellre lekte utanför.

Jag hade köpt mig en ny klänning och nya sandaler på rean och kände mig riktigt i form. Alla här tror att det är dags för mig att föda vilken dag som helst. De blir väldigt förvånade när jag säger att det är 10 veckor kvar.



Bonistallo, Poggio a Caiano



Ett litet tillägg efter önskemål🙂.
Klänningen är från Desigual. Det är ingen mammaklänning men jag köpte en stor storlek och satte skärpet över magen. Vips blev det en empire-skuren shiffongklänning. Halva priset på rean.

Sandalerna från KOAN, även de med shiffong, är bekväma och platta då jag bojkottar klackar numer, både pga värmen och jämvikten.





3 responses to “Bröllopsfest i Poggio

  1. trevlig post …. 10 veckor kvar – nästan som att mucka *skrattar – du skulle ha tagit ett photo på rea fynden också. Ett mycket vackert dukat bord.

Leave a Reply

