en sista utflykt



På lördagskvällen gav vi oss iväg på vår sista utflykt här i Italien. Det bar av norrut till Bagnone för att hälsa på en god vän till min man och hans familj. De hade bokat ett rum åt oss i en medeltida  borg i närheten. Underbar söt liten lägenhet, casa del gigli, ombonat och med utsikt över natur och berg.



Hela borgen inklusive det lilla slottet med ett enormt bibliotek med  en stor, viktig och värdefull samling ägs av en poet. Så borgen var full med dikter och skulpturer. Ovan en dirigent som dirigerar naturen.

Utsikten från vårt fönster.









Några bilder från borgen Castiglione del Terziere.

Aperitivo före lunch, alkoholfri förstås.





Några  av skulpturerna.

 

En härlig sista 24 timmars utflykt. Det har verkligen varit en riktigt härlig och fullspäckad semester i år. Vi har sett många olika sidor av Italien och haft tid med både familj och vänner. Våra 4 veckor går mot sitt slut och vardagen i Frankfurt nalkar.

 

Märkligt nog ska det bli ganska skönt att komma hem. Jag har varit på resande fot  ganska länge nu. Det ska bli skönt att lägga mina svullna fötter på en stol och njuta av den temperatur Frankfurt har att bjuda på.

11 responses to “en sista utflykt

    • Thank you so much for dropping by even if I’m so boring in this period, only writing in swedish… I appreciate you visit!!

  1. Hur bra det än är att vara borta är det alltid skönt att komma hem till det vanliga och få njuta av de nya upplevelserna och fina minnen man skaffat sig!

  2. Underbart … detta är Italien för mig .. har aldrig upplevt landsbygden. Förstår att du längtar hem .. och jag tycker du har varit helt enorm med allt du har orkat med tillsammans med baby-lady. Hjärtligt tack för att ha låtit mig komma med.

    • snälla söta du, TACK att du tar dig tid och följer med! själv har jag varit en dålig ledsagerska under sommaren. Lovar dock att titta förbi din fina blogg!!

      • Förstår att du inte har haft tid med att läsa bloggar … personligen raderade jag alla email och sedan tog jag vid när jag var hemma igen. Man kan inte vara på två ställen samtidigt. Semester kommer först.

Leave a Reply

