värmeslag och gravidtilt

Först en månad i Italien med värme runt 35 grader och nu tillbaks hemma i Frankfurt med samma temperatur…

Fötterna är svullna och passar nätt och jämnt in i mina flip-flops. Jag gör så lite som möjligt… Har just blandat mig en lady-baby-värmeslag-drink. Hjärnan står konstant på gravid-tilt.

Gravid-drink

Cranberry juice
Is
Basilikablad
En aning färskpressad citron






Gott även för ickegravida. Tror jag…

6 responses to “värmeslag och gravidtilt

  1. När kommer bebisen? Min kommer fjärde september och det är inte en dag för tidigt, tycker jag🙂 I går var första dagen som jag inte jobbade och jag njuter för fulla muggar. Jag gör det där jag tänkte att jag skulle göra – ligga på soffan, läsa deckare och äta choklad. Här i Stockholm är det ingen högsommarvärme (om det nånsin var det, det här sommaren…) utan mulet och lite regnigt. Passar alldeles utmärkt, det med! kram från Hedvig

    • Hej Hedvig! åh vad jag önskar att jag vore i stockholm just nu… Här är det fortfarande alldeles för vaaarmt! Min bebis är beräknad till den 17 oktober. jag hoppas dock att hon kommer ut lite tidigare…🙂
      Låter skönt att ligga på soffan ;-))

  2. Denna drink skall jag pröva … älskar cranberry/tranbär juice- förstår att det är jobbigt i värmen …. det skall börja regna här under veckan – det skall bli skönt … *ler Ligg kvar på soffan tills regnet kommer.

  3. When I originally left a comment I seem to have clicked on the -Notify
    me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment is
    added I receive 4 emails with the same comment. Perhaps there is an easy method
    you are able to remove me from that service?
    Thank you!

Leave a Reply

