den sista bebismagen?

Värmeböljan verkar vara över för den här gången. Jag pustar ut av lättnad. Har haft sex veckor av värmebölja där jag har varit, runt 35 grader, först i Italien och sedan Frankfurt.

Nu är det åtta veckor kvar tills Lady-baby officiellt tittar fram. Åtta veckor med växande mage. Tänk om det är sista gången. Jag menar, antagligen är det ju sista gången som jag är gravid och det är bara åtta veckor kvar. Aldrig mer bebismage? Låter märkligt kanske, men det är nog något som jag kommer att sakna. Jag vet, man blir tung och osmidig, benen värker, brösten likaså, det är svårt att sova, inga kläder passar, man blir anfådd av minsta lilla ansträngning och man svettas av att göra ingenting…

Men ändå, att få känna att ett litet liv växer inom en är verkligen märkvärdigt. Ett under. Från en liten cell blir det två, fyra och sedan en dag är det en liten varelse därinne. Jag kan inte ens förstå det hur många böcker jag än läst och hur mycket jag än känner hur det rör sig i magen. En liten varelse som nu hör, ser och sparkar bor i min mage… En liten varelse som lever i vatten och som inte kan ana hur världen här utanför är. Vad som väntar.

Och så plötsligt en dag börjarhon Kindergarten hon också och Flavio börjar skolan… Jag kan bara hålla med alla föräldrar före mig; tiden bara springer iväg. Bäst att njuta så mycket jag kan nu av magen och sedan av bebis…




Det här keramikfatet gjorde min vän och då även chef, Alessandro Zuppardo, till mig när jag väntade Flavio.

One response to “den sista bebismagen?

  1. Vilket underbart fat …. vem vet det kanske blir mera babismage vad det lider – förstår att det är ordentligt jobbigt nu i slutet – nästan där – ser framemot denna lilla flicka också.

Leave a Reply

