dagbok från en gravid mamma som boar och boar…

Ja, det är vad jag gör, dagarna i ända. Jag började för två veckor sedan när vi kom hem från semestern. Min man säger att jag bara flyttar på saker fram och tillbaka, men det är inte sant. Jag har tagit upp alla bebiskläder ur källaren. Jag har tvättat och sorterat allt efter storlekar och typ av plagg. Allt som vi redan hade från Flavios bebistid och allt som vi har fått från kusiner och vänners barn. Pyjamaser har en egen låda, bodys för sig och så vidare. Jag har sorterat bort det som jag inte tror mig behöva för att ge vidare till min väninna som föder tvillingar i nästa vecka och således behöver dubbelt upp av allt.

Har varit på IKEA och köpt boxar till allt möjligt och lådor att ha under sängen. En ny säng till Flavio blev det också med finfin madrass och påslakanset med bilar och traktorer på. Han hjälpte mig att montera den i går.

Barnvagnen med ligginsats har kommit upp ur källaren också. Den ska nu luftas och tvättas.

Alla tygblöjor är sorterade med ska tvättas en omgång och gå igenom en fläckborttagningsaktion… Tänk vad lyxigt att vi redan har hela uppsättningen nu.

Nu är det 7 veckor kvar. Flygbiljetter för mamma och pappa samt min systeryster och hennes dotter är bokade. Kvar att boka är de för mina svärföräldrar och svåger med familj. Det är nämligen så att min man börjar jobba i en annan stad två dagar innan Lady-baby är beräknad… Jag hoppas att hon kommer tidigare men det går ju inte att bestämma förstås. I varje fall kommer min man förstås hem till födseln. Annars ska han få se på andra bullar. Men vi behöver backup här hemma för Flavio och för mig och bebisen den första tiden. Då är det ju tur att våra familjer i stafettmodell kommer förbi den ena efter den andra. För att hjälpa till , gosa bebis och förstås leka och umgås med min underbare 3-åring! Ja, han blir tre i september. Wow, min stora, stora pojke.









4 responses to “dagbok från en gravid mamma som boar och boar…

  1. Snacka om planering – klart det kanske kräver det och det är gott att ha allt på plats … den lilla prinsessan hamnar på ett gott ställe och väl förberätt. Gillar lådorna med de små tofsarna. September … samma som jag – 11/9 är jag född – Jungfru kommer vi att bli alla 3. Ser så fram emot detta.

Leave a Reply

