sista arbetsdagen på väldigt länge…

De sista två månaderna i graviditeten har jag tätare bebiskontroller hos farbror graviddoktorn. Nu är det varannan vecka som gäller. Dessutom mäts hjärtaktiviteten varje gång från och med nu. Jag ligger kopplad till en maskin som skriver grafer om bebishjärtats aktivitet. Den här veckan var första gången. Allt var ok.

Lady-baby är fortfarande helt vild där inne i magen. Det verkar i alla fall som om hon har huvudet i position och dessutom sitter fast. Hon är stor redan, beräknad till 3 kg i dagsläget. Hon kommer att födas med en vikt runt 4 kg gissade läkaren. En stor flicka. Vi får väl se.

Jag hade däremot gått ner i vikt, hör och häpna. Järnvärdet var bättre men blodtrycket lågt som vanligt.

Igår jobbade jag min sista dag innan jag börjar mitt “Mutterschutz”, dvs de 6 veckorna innan beräknad födsel då man inte får jobba längre. Jag har en hel del byråkrati att klara av men det tar jag itu med nästa vecka. Det innebär att jag inte kommer tillbaks till operan förrän i oktober 2013, tidigast. Känns oändligt långt bort nu. Har dock lovat att komma förbi ibland och hälsa på.

Flavio har gått sina första två veckor på Kindergarten. Det går bättre och bättre även om det inte var så enkelt som vi hade trott med inskolningen.

På fredagseftermiddagen var det uttryckning till skolan tvärs över gatan och det kom 3 stora brandbilar utanför vårt fönster. Flavio var jättenöjd över uppvisningen, jag var mest glad att det var falsklarm.

Nu tänker jag njuta av att det är helg! En riktigt ledig helg!



One response to “sista arbetsdagen på väldigt länge…

  1. Mycket spännande med branbilar … vi vet hur mycket små grabbar gillar brandbilar – det var en ordentlig ledighet du har … det kommer att gå så fort. Så det har inte helt funkat med .. kindergarten. Mamma’s pojke .. inte van att vara ifrån dig. Det fixar sig.

Leave a Reply

