kundvagn på Rossmann

Idag var vi och handlade på Rossmann, en av “schampo-kedjorna” här i Tyskland. Affären ligger förstås på min gata i stan. De säljer rengöringsmedel, schampo, hårprodukter, smink, bebismat, blöjor och allt möjligt annat i den genren. Det finns flera kedjor med detta produkt-tema varav min favorit egentligen är DM. Men i alla fall, i dag var vi hela familjen på Rossmann. Vi skulle egentligen bara köpa just schampo. Flavio ville absolut ha en inköpsvagn och så blev fallet så att han kunde vila sina små ben en stund.

Då upptäckte vi vilka roliga kundvagnar de har på Rossmann! De har ett inbyggt förstoringsglas så att man kan läsa det finstilta på produkterna samt en liten klämma för inhandlingslistan. Väldigt fiffiga små hjälpmedel som jag inte har sett på andra kundvagnar. Det blev en väldigt rolig liten shoppingtur. Tänk vad lättroade vi är ibland!



_________________________

This is how fun you can have when you go shopping with the whole family on Rossmann. We just discovered their funny carts. Flavio had a lot of fun with the magnifying glass.

4 responses to “kundvagn på Rossmann

  1. That is a brilliant thing – especially for elderly or people that don’t see that well. All shops should have that. Germans are pretty good *smile Love Rossman – always shop with them when we go booze cruising to Sassnitz. Also a holder for the shopping list, fantastic. Thanks for this one.

  2. Hej, tänkte läsa lite om Rossman’s drogerie och hamnade här! Jag bor i Sverige, är ensamstående med en skock ungar men då min mamma är från Tyskland vistas jag där någon gång om året. Skulle väldigt gärna bo därnere (helst i södra delen), tycker att det finns sååå mycket kul, inte minst alla affärer som inte finns i Sverige! Drogeriekedjorna typ Rossman, dm, Müller m.fl. är mina absoluta favoriter! ‘Schampoaffär’ var en passande benämning…Och vill man ha en flaska mousserat ihop med schampot går det ju alldeles utmärkt….plus allt annat kul; jag vet att jag hittade en massa till ungarnas skolstart där också,- block, pennor, grejer till datorn m.m. Mycket bra på ett och samma ställe. Sist men inte minst… de flesta grejerna cirka 3 ggr billigare än i Sverige. SUCK!!
    Ha det så bra o tack för en trevlig stunds läsning,
    Hälsningar Katharina

Leave a Reply

