invite IKEA to the party? – bjuda IKEA på kalas?

Nästa vecka fyller Flavio 3 år, då ska det bli kalas. Inte så lätt som det låter. Vi har ingen familj eller släkt här i Frankfurt. Flavios 2 bästa vänner i samma ålder har bägge flyttat från Frankfurt under sommaren, en till Österrike och en till Frankrike. Flavio är ny på Kindergarten och känner inte så många ännu. Dessutom är många av barnen där större och äldre än han själv.

Idag har jag i alla fall skickat ut  inbjudningar till de andra 3-åringarna på dagis. När jag frågar Flavio vem han vill bjuda på sitt  kalas vill han naturligvis att de två utflyttade kompisarna ska komma och så vill han bjuda IKEA. Jag har försökt komma på vad han menar men det verkar som om han tycker att det är så roligt på IKEA att han vill bjuda tillbaka. Jag vet inte vart jag ska skicka den inbjudan någonstans bara…

Idag pysslade vi klart inbjudningarna, gjorda digitalt med en app i min telefon, “draw it”.

När jag frågar mitt lilla hjärta vad han önskar sig får jag pasta till svar. En äkta svensk-italienare, eller?

_______________

Flavio will be 3 years old in next week. I asked him who he wants to invite to his birthday party and he answered: IKEA. He loves going to IKEA and play there so I guess he just want IKEA to come to his house and have some fun… I don’t know where to send the invitation though… Maybe next year we’ll make the b-day party directly at IKEA Frankfurt.

Then I asked his what he wants for birthday gift. He just answered: Pasta. 

He’s really a Swedish-Italian boy, isn’t he? 

14 responses to “invite IKEA to the party? – bjuda IKEA på kalas?

  1. Ååh så gulligt! Du kanske kan köpa IKEA-bullar (finns det IKEA i Frankfurt) och andra svenska godsaker till kalaset. Snart firar vi 2-åring men jag vet inte om han ska få så mycket kompiskalas när ännu så “liten”.

    Grattis i förskott Flavio!

    • ja, vi har IKEA här🙂
      Här i Tyskland har de en tumregel för barnkalas: man bjuder ungefär så många barn som jubilaren fyller år. För en 2åring räcker det med 2 kompisar och för en 3åring med 3 osv. Så blir det inte alltför hysteriskt…🙂

  2. Fantastic idea – that only invite so many guests as years – smart, but Germans are smart *smile – I think you should send it to Mr Ingvar Kamprad himselve – I wrote a letter to him 2 years ago .. and he put somebody on to me. Nice gesture – send it to Älmhult.

    • but the problem is that I think that Flavio wouldn’t like just Mr Kamprad to come, he wants the whole store IKEA to come… we don’t have space enough for that…. Next year we make the party directly at IKEA🙂

Leave a Reply

