Intet är som väntans tider…

Allt går långsamt nu. Tiden har näst intill stannat. Försöker aktivera mig bäst jag kan. Det blir promenader runt kvarteret. Inte alltför långt hemifrån, ifallifall… Alltid med mobilen fulladdad, ifallifall… Och alltid med min graviditetsbok, mitt “Mutterpass”, i väskan, ifallifall…

Men det händer ingenting…

Det gäller för mig att hitta på någorlunda lugna aktiviteter med Flavio så vi bakade igen. Den här gången blev det småkakor. Hälften fyllde vi med fikonmarmelad och hälften med choklad.

Om en vecka kommer mina föräldrar hit. Det ska bli trevligt. Vi får väl se när fina bebisfröken har tänk sig ut. Märkligt att så mycket kommer att hända den närmaste tiden. Ändå känns det som om det inte händer precis någonting…

Intet är som väntans tider… ? Eller? Jag känner mig både otålig och förväntansfull på samma gång…

5 responses to “Intet är som väntans tider…

  1. Det ska bli trevligt att träffa er alla! Gillar bara inte att packa. Skjuter på det i det längsta, men vi kanske inte behöver så mycket med oss! Bergerstrasse innehåller ju så många bra butiker!

    • Det får väl bli en bebismysresa (om nu bebis kommit ut) med hemmakvällar. Spela spel med Flavio, dricka te och tända ljus i höstkvällen… Det behövs inte så mycket packning för det. Kram!

Leave a Reply

