Paket och potatistårta

I lördags var jag så trött att jag tog en tupplur redan före lunch. Flavio och jag gick upp tidigt och gick ut på marknaden och till posten för att hämta ett paket som hade kommit till honom. Ja, han fyllde ju år för 2 veckor sedan… men som sagt… med Deutsche Post får man vara glad OM något kommer fram och inte fästa sig så mycket vid NÄR det kommer. Flavio blev i alla fall jätteglad och vi gick hem för att fira födelsedag med paketöppning ännu en gång.

Ni som följer min blogg troget vet vid det här laget vilka tankar som cirkulerar i min gravidhormonstinnade hjärna. Magen har ni också sett en och annan bild på. Kort sagt; det börjar bli tungt. Jag vill vidare. Bli dubbelmamma och återvända till världen utanför min lilla isolerade gravidbubbla.

Efter att ha öppnat paketet och spelat det nya spelet som Flavio fått var jag helt slut. Men klockan var inte ens 11 på förmiddagen. Min man förstod genast att det var dags att gripa in. Han och Flavio tog sig till köket för att baka potatistårta. Jag gick och la mig. Till lunch fick jag således en alldeles utsökt tortilla, skapad med mycket kärlek.





Leave a Reply

