Thankful – Tacksam




Igår var det tacksägelsedagen. Jag har så mycket att vara tacksam för.

TACK kära ni för alla lyckönskningar, välkommen Livia hälsningar, allt stöd i min förvirring och oro i slutet av graviditeten och alla värmande och kloka ord! TACK, det betyder väldigt mycket för mig!
Jag är ledsen att jag inte har haft möjlighet att svara er alla personligen varken på Facebook eller här på frankfurtmalin.

TACK för att det är över med bebismätningar i magen, kontroller och oroliga nätter med snurrande tankar.

TACKSAM för den professionella vägledning och hjälp jag fått.

TACK för att vi är hemma igen från sjukhus och operationssalar, syrgasmasker och droppflaskor.

TACK gode gud att det gick bra! Att lilla Livia, trots sin tuffa start i livet, nu är helt frisk och sund. Hon äter, sover och fyller blöjan, precis som bebisar gör.

TACKSAM för min store hjälte Flavio som trots att han har dagar av stor omställning är en stolt och fantastisk storebror.

Här ligger jag på sängen mellan mina två underverk som båda sover. Jag känner mig varm inombords. Det är över nu. Det är nu det börjar. Familjen är komplett.

Känner mig överväldigad, svämmar över av glädje, jag bubblar av tacksamhet och blir rörd till tårar av ett litet leende, av en kram, en liten hand som söker mitt öra.

Min kropp kämpar för att rena sig och kasta ut överflödiga hormoner och spänningar som jag har samlat på mig. Jag svettas, fryser, skrattar och gråter. Jag rensas och renas. En slags hormonell och emotionell storstädning.

Livet har gett mig den största gåvan utan att jag på något sätt har förtjänat det. Ja, vad kan jag säga, orden räcker inte till… men djupt ur mitt hjärta: TACK!

•••••••

In Sweden was Thanksgiving day yesterday. We do not celebrate it in the same way as in the U.S. Most Swedes probably don’t even take note that it’s thanksgiving.

I just wanted to THANK you all for your support and congrats. It strengthened me and my baby girl in a quite difficult time. THANK YOU!

I’m so sorry that I’m not able to answer you all in person, neither on Facebook, nor here on the blog.

Life gave me the greatest gifts, without me deserving it. I am so grateful, blessed and THANKFUL. I don’t have words, I just wanted to say deep from ny heart: THANKS!

2 responses to “Thankful – Tacksam

Leave a Reply

