Champagne för lady Livia!

För en vecka sedan kom jag och Livia hem från sjukhuset. En vecka bara, men det känns som ett annat liv! Dagen därpå åkte min man iväg till Dortmund där repetitionsperioden för en ny opera började i måndags. I natt kom han hem igen och vi har helgen tillsammans. Som tur är så har vi mina föräldrar här på besök som hjälper till under veckorna med hämtning och lämning på dagis och alla andra vardagliga bestyr.

Flavio är hur gullig som helst med sin lillasyster. Igår ville han ta med sig Livia och visa henne sin Kindergarten. Han är väl rädd att hon har det tråkigt hemma hela dagarna.

Livia är en riktigt harmonisk liten bebis. Mitt smeknamn Lady-baby var nog inte helt fel när allt kommer omkring. Hon är en riktig liten lady. Vi har hittat en bra rytm tillsammans hon och jag.



Den här flaskan fick vi av en av mina allra äldsta väninnor när hon kom och hälsade på oss tidigt i våras. Hon var en av de första att få reda på att jag var gravid. Det känns som hundra år sedan nu… I alla fall bestämde vi oss för att öppna flaskan när den nya familjemedlemmen väl var där. Ja, nu är hon här och idag flödar champagnen för att fira vår Lady Livia. Flaskan är från 2002, det år då jag och min lärde känna varandra på en liten liten teater i en liten liten by i Toskana. Mer om det en annan gång. Nu är det Livia som ska firas!

3 responses to “Champagne för lady Livia!

  1. Underbar liten historia …. helt övertygad om att du och Livia .. kommer att finna en rytm och jag tror att den stolte storbrodern vill visa upp sin lilla syster helt enkelt – sedan har han nog inte tid med henne speciellt länge. Glad att du har medhjälpare. Hoppas du blev lite rund under fötterna och lite go … efter den flaska.

Leave a Reply

