Güntherburgpark – colors and music of the autumn

This slideshow requires JavaScript.

I love the autumn! The colors, the air, the soft light. I love running through the singing leaves!

________________

Adoro l’autunno! I colori degli alberi, l’aria pulita, la luce dolce. Amo di correre dentro tutte le foglie secche che mi cantano!

________________

Jag älskar hösten! De vackra färgerna, den rena friska luften efter en dammig sommar, det mjuka ljuset. Jag gillar att ta på en extra tröja, tända några ljus, dricka te… Jag älskar att springa genom de torra bladen. De virvlar och sjunger för mig och jag blir barn på nytt!

Igår gick jag och min man på promenad till parken. Långsamt, långsamt, steg för steg. Springa i löven kan jag ännu inte men jag njöt lika fullt av att se alla barn som gjorde det. Mitt i parken bland träden som utgjorde en höstpalett satt en stråkkvartett och spelade. Bara så där, ingen uppvisning, ingen pengabössa… Det var magiskt, färgerna, musiken, luften, ljuset…

4 responses to “Güntherburgpark – colors and music of the autumn

  1. Jag älskar också höst… för exakt samma saker du har skrivit. I Stockholm finns nu så fina bruna, röda, orange och gula färger… så fina. Och svamp som jag älskar… och kastanjer som är min favorit frukt i höst, bara lite tråkigt att det finns så lite av dem i Sverige.
    Ciao

    • Jag läste ditt inlägg om kastanjer för någon vecka sedan🙂 Jag lärde inte känna ätkastanjer förrän jag kom till Italien, I sverige hade jag aldrig ätit dem! Rostade kastanjer är underbart på hösten!

  2. I love the autumn too .. but I’m an autumn girl, just like Livia – great shots … and I love the thought of live music in the park .. beautiful post, Malin.

    • Det var magiskt med färgerna och musiken från stråkkvartetten, låter som taget ur en roman, eller hur?? men de satt verkligen där och spelade och förgyllde eftermiddagen för många av oss andra!

Leave a Reply

