Ryktet säger att…

Hos oss har det blivit lite av en turistattraktion. När vi har besök tar alla en sväng dit och kommer hem med stora, fulla påsar. I augusti hade vi besök från Italien och de skulle absolut åka dit. Vi hade då inte en aning om att det fanns. Men det är det som är affärsidén bakom PRIMARK. Ingen reklam bara mun mot mun metoden… En nöjd kund berättar för en kompis som pratar med en bekant… Och det fungerar. Varuhuset är alltid fullt. På helgen är det kö för att komma in och timlånga köer sedan för att betala… Absolut inget för mig alltså… Jag har varit där en gång på en vanlig vardagsförmiddag. Då gick det att röra sig inne bland klädhyllorna även om det var kö i kassan likafullt.

Konceptet är enkelt. Kläder från samma leverantörer som hm, Zara, Mango och de andra men med mindre vinstmarginal. Ingen dyr reklam. De öppnar bara jättestora filialer i storstäder.

Facit: absolut användbar butik, speciellt för barn och bebiskläder. Men man måste välja tidpunkten för sitt besök.

Ryktet här i Frankfurt har under de senaste månaderna sagt att PRIMARK kommer att slå upp portarna på vår stora shoppinggata Zeil. Jag kan nu bekräfta detta. När det sker har jag ingen aning om men arbetet är i full gång. Denna bild tog jag som bevis idag.



2 responses to “Ryktet säger att…

  1. Primark är från början en Irlänska kedja och den heter Penney’s där. Enromt stor i UK – och gissa om en annan har handlat där. För en 5 år sedan öppnade de sin största affär på Oxford Street i London, gissa om där är folk. Helt otroligt koncept. Glad att Ni har fått det i Tyskland.
    Helt otroligt och som sagt kostar ingenting, nästan.

    • varuhuset finns här i frankfurt i ett shoppingcenter sedan 2009, jag visste inte om det bara… För barnkläder är det fantastiskt! det ska bli kul när filialen mitt i stan öppnas🙂

Leave a Reply

